Vapaasti Jerry Weinbergia lainaten: "”mikään ei korvaa ratkaistavan ongelman perusteellista ymmärtämistä - joskus voi käydä tosin hyvä onni”"
Muutama vinkki:
- valmistautukaa palaveriin, eli miettikää oleelliset kysymykset ja kirjatkaa ne paperille/läppärille
- olkaa äärimmäisen kohteliaita ja periaatteessa asiakas on aina oikeassa (kerron tästä tunneilla myöhemmin)
- yrittäkää ensimmäisessä palaverissa löytää eli saada selville asiakkaan tarve hänen liiketoiminnan kannalta; detaljeja kerkiää tarkentaa myöhemminkin
- jos ette ymmärrä jotain, niin kysykää niin monta kertaa että ymmärrätte, on tärkeää alkuvaiheista alkaen ymmärtää asiakkaan tarve
- tehkää hyvät muistiinpanot kaikista palavereista asiakkaan kanssa ja pyrkikää hyväksyttämään palaverimuistio asiakkaalle niin pian kuin mahdollista
- käykää palaverin jälkeen porukalla asiat analysoiden läpi mahdollisimman pian, analyysista saatte hyviä kysymyksiä seuraavaan palaveriin