Asiakaspalaverit

Yleistä

Vapaasti Jerry Weinbergia lainaten: "”mikään ei korvaa ratkaistavan ongelman perusteellista ymmärtämistä - joskus voi käydä tosin hyvä onni”"

 

Muutama vinkki:

- valmistautukaa palaveriin, eli miettikää oleelliset kysymykset ja kirjatkaa ne paperille/läppärille

- olkaa äärimmäisen kohteliaita ja periaatteessa asiakas on aina oikeassa (kerron tästä tunneilla myöhemmin)

- yrittäkää ensimmäisessä palaverissa löytää eli saada selville asiakkaan tarve hänen liiketoiminnan kannalta; detaljeja kerkiää tarkentaa myöhemminkin

- jos ette ymmärrä jotain, niin kysykää niin monta kertaa että ymmärrätte, on tärkeää alkuvaiheista alkaen ymmärtää asiakkaan tarve

- tehkää hyvät muistiinpanot kaikista palavereista asiakkaan kanssa ja pyrkikää hyväksyttämään palaverimuistio asiakkaalle niin pian kuin mahdollista

- käykää palaverin jälkeen porukalla asiat analysoiden läpi mahdollisimman pian, analyysista saatte hyviä kysymyksiä seuraavaan palaveriin